Dielňa drámy s Miklósom Forgácsom

Na začiatku je vždy monumentalita poznámkového materiálu.
Na konci sú vždy obrysy človeka.
Uprostred je boj asertívnych a submisívnych slov.

Základy mlčania.
Techniky nekonania.
Nepísanie, ako odvaha.
Ticho, ako najhutnejší dialóg.
Absencia, ako nevyhnutnosť.
Text, ako menšie zlo.
Slovo, ako ornament.
Veta, ako mapa katastrofy.
Príbeh, ako zápisnica domnienok.
Napätie, ako krvné podliatiny.
Konflikt, ako myšlienka.
Komunikácia, ako atypický epileptický záchvat.
Bytie, ako experimentálny chlad.
Písanie, ako čítanie.
Život, ako odumreté tkanivo.
Emócia, ako fantómová bolesť.
Papier (monitor), ako svrbiaca pokožka.

Vo fragmente uchopiť celok.
Na veľkej ploche komponovať detail.

Jazyk kontra situácie – zvíťazí herec alebo režisér alebo téma?
Priestor feat. ľudský šum

Je mindfuck vždy deep sick?
Je authentic vždy pure realistic?
Dreampop nikdy nie je epic?
Random nie je nikdy tradícia?
Fantómová bolesť je monológ alebo dialóg.

Nemožné a zbytočné versus vedomosti a emócie.

Istoty, ako labyrint.
Tajomstvá, ako recept.

Predmet a prísudok, ako krv a mäso.
Osobnosť, ako hra.
Písanie, ako fraktúra.
Písanie, ako záplava.
Dialóg, ako piplačka.
Dialóg, ako veľké gesto.
Postava, ako hmla cez svetlo.
Postava, ako svetlo cez hmlu.
Žáner, ako šepot.

Žáner, ako barla.
Žáner, ako výsmech.
Žáner, ako omyl.
Herec, ako kompost.

Divadlo, je terror slobody, alebo sloboda terroru?
Písanie, je terror divadla, alebo divadlo slobody?
Škrtanie, je jediná skutočnosť, alebo smrť?

Písať, je vidieť a počuť.
Povedať, je zabudnúť.

Kedy:

od 31. augusta do 4. septembra

Cena za workshop:

50 €
Tento rok sa nám bohužiaľ nepodarí zabezpečiť pre účastníkov dielní v Martine ubytovanie. Ubytovacie kapacity, ktoré sme zvykli využívať, sú z dôvodu vojny na Ukrajine plne vyťažené. V prípade, že k tvorivej dielni potrebujete v Martine ubytovanie, odporúčame vám hľadať v službách ako je booking.com alebo Airbnb.

Po potvrdení rezervácie Vám pošleme údaje k platbe.

O Miklósovi Forgácsovi

Dramatik, dramaturg, režisér. Vyštudoval divadelnú réžiu na VŠMU v Bratislave, Patrí k dvojjazyčným autorom, tvorí vo svojej v materinskej maďarčine a v slovenčine. Jeho rozhlasové hry Tí samodruhí a Beštia bar uviedli v Slovenskom rozhlase, monodrámu Potat(a)o predstavili v rámci projektu Middentity na festivale Divadelná Nitra.

V rokoch 2004-11 pôsobil ako novinár a od roku 2012 je dramaturgom Divadla Thália Színház v Košiciach. Hru Krajina nepokosených lúk, ktorú v roku  2013 naštudovala režisérka Iveta Ditte Jurčová v Divadle Pôtoň, napísal pod pseudonymom Mikuláš Hoblina Šahanský. V roku 2019 v žilinskom Mestskom Divadle v réžii Eduarda Kudláča uviedli jeho hru Bezzubatá a v tom istom roku v jeho materskom divadle v Košiciach naštudoval režisér József Czajlik jeho libreto o kauze Hedvigy Malinovej pod názvom Dnes už nikam nejdeš. Taktiež v roku 2019 v jeho vlastnej réžii so svojim bratom-hudobníkom a hercom, ako herec a režisér uviedol autorský projekt Čuk a Gek.

Venuje sa aj prekladu súčasných slovenských a českých autorov do maďarčiny. Vyšla mu básnická zbierka v maďarčine Latex kokón na zármutok.

Prihláška na Tvorivú dielňu

Prihlasujem sa na dielňu