PermaKultúra 99 – trvalo udržateľný žatevník číslo 3.
Tretie číslo trvalo udržateľného žatevníka.
EKO ĎALEJ?: Festival sú ľudia
Scénická žatva už dávno nie je žiadny vetchý smrečok, ktorý by vykýval hocijaký záchvev vetra. Ako sa ukázalo, nezlomí ju ani smršť, ktorá sa celým svetom prehnala a stále podchvíľou vyčíňa.
HODNOTIACA SPRÁVA 99. ROČNÍKA SCÉNICKEJ ŽATVY alebo ako sa žne divadlo na jeseň
Scénická žatva je festival, ktorý pre neprofesionálne divadlo znamená vyvrcholenie divadelnej sezóny alebo malé Vianoce v augustovom termíne. Vtedy sa žne. Tohto roku sa úroda zbierala v októbri, pretože sa ozvalo známe: „korona, korona, korona.“
SPOZA EKOPONY: Matka úsporná
Ochotnícki divadelníci už oddávna potvrdzujú výrok Lopeho de Vegu, že na divadlo stačia tri dosky, dvaja herci a jedna vášeň.
EKOKRITICKÝ PANEL: Divadelný horizont má byť tam, kde patrí
Špecifické inscenačné priestorové potreby Šárikovej inscenácie v priestoroch improvizovaného javiska v martinskom BarMuseu narazili na zadnú stenu. Obrazne, ale aj v skutočnosti.
NOČNÉ KOMPOSTOVISKO: Partystan 2021
Redakcia má pre dnešok hotovo, zatvárame notebooky a bežíme k Strojáru, užiť si ešte pred polnocou trochu zábavy.
NOČNÉ KOMPOSTOVISKO: Koncert hudobného telesa Bedňa vo foyer štúdia SKD
Pesničkár-komik s jednoduchou hudbou, no nejednoduchými textami odpálil svoj koncert s miernym omeškaním. Reálny dôvod nestojí za zmienku, obaľme ho do ošúchanej floskuly – na dobré sa čaká.
MONOKULTÚRY: Keď dominuje próza
Počas sledovania prednesu som sa nakrátko ocitol v budúcnosti. Je pondelok ráno, hektický kancelársky svet naberá na obrátkach, do kancelárie vstupujú prvé osoby a dráma začína. Našťastie som sa spamätal a ešte stále sedel v prítmí priestoru BarMuseum, kde sa dial prednes.
MONOKULTÚRY: Vybraná spoločnosť s mierou
Nebyť rannej pozvánky influencera Mojmíra Procházku na Instagrame, že recitácia sa v nedeľu presúva na 13.00, prišla by recitovať až na tretiu. A Žatva by prišla o Vybranú spoločnosť.
SPOZA EKOPONY: Na východe už aj komunitnú kaviareň majú!
Tak, ako sa Jeruzalem (okres Myjava) následkom otepľovania sťahuje k Oravskej Polhore, sa aj Kladzany vydali do Bratislavy. Aspoň v inscenácii Pisočok s tamojším divadlom KĽUD.
EKOKRITICKÝ PANEL: Pisočok – alebo len aby sme v hanbe nezostali po vychodňarsky
Divadlo Kľud z Kladzian patrí medzi súbory, ktoré systematicky uvádzajú pôvodné autorské hry a to vo východoslovenskom nárečí. Výnimkou nie je ani inscenácia Pisočok.
SPOZA EKOPONY: Ach lakomec, lakomec, prečo si len lakomec?
Rozhovor s Evou Liškovou, predstaviteľkou Harpagona.
EKOKRITICKÝ PANEL: Večer Lakomca
Prievidzský súbor svojím Lakomcom naštartoval v sobotu večer svojskú spanilú jazdu zapriahnutú osvedčenými divadelnými koňmi v podobe mimoriadnej kvality hereckého súboru, nekonvenčnej režijnej koncepcie, hravej podoby scénickej hudby, funkčnej scény a nadpriemernej kostýmovej výpravy.
EKOKRITICKÝ PANEL: Kengura – neľudskosť spoločnosti aj jednotlivcov
Absurdná dráma japonského autora Becujaka Minorua vychádza z odkazu Samuela Becketta. Jej hlavnou témou je práve neľudskosť spoločnosti a jednotlivcov v podobe manipulácie, odopierania práv, slobody a názorov.
SPOZA EKOPONY: Ako je cítiť kengura?
Kengura je absurdná dráma japonského autora Becujaku Minorua a vychádza z odkazu Samuela Becketta. Námet, ktorý úplne na prvý pohľad nezapadá do reálií zemplínskeho Trebišova.